Hoe zet je een doorgewinterde telemarketeer op een ander been?

Hoe de beperkende blik van een voormalige telemarketeer de toekomst kan beinvloeden.

Want ja, ze had enorm veel ervaring als telemarketeer. Toen.

Ze had een webinar gegeven en bood aan dat mensen daarna gratis een telefonisch opleidingsadvies konden boeken. De webinar werd heel goed ontvangen, maar niemand boekte een telefonische afspraak. Ze merkte dat er geen reacties kwamen vanuit haar webinar waarin ze toch zo’n mooie call to action deed…

Ga ze gewoon bellen!

Ze belde mij of ze een andere call to action zou moeten doen in haar webinar?
Natuurlijk was mijn antwoord: ‘Ga ze gewoon bellen!’

Dat was toch raar, het gevoel wat ze nog had uit haar telemarketeer tijd was, snel, push, onpersoonlijk. ‘Maar ja, het kan ook anders’ vertelde ik haar. ‘Jij bent een leuke vrouw, met een prachtig aanbod. Dus ga gewoon bellen, hoe leuk het is even persoonlijk contact te hebben en stel de vraag waar je graag het antwoord op wilt.’ Ze zuchtte eens diep en zei aarzelend ‘hmmm, dat zou ik kunnen doen.’

Heel blij mee!

Na het weekend belde ze me terug. Ze was toch begonnen met nabellen van deelnemers voor het webinar en vertelde me: “Het gaat echt superfijn!! Dank je wel voor dat zetje! je hebt gelijk; dat ze het heel attent vinden dat ik nog even bel. En wat veel bijvangst van verhalen die ze vertellen! Waardevol en ook duidelijk waarom mensen kiezen voor mijn aanbod. Mijn hartelijke dank, heel blij mee!”

Zo zie je maar. Je gevoel van toen kan meespelen in het nu. En als je er dan eens met andere ogen naar kijkt, de aanpak verandert en dan bemerkt wat voor succes het dan oplevert. Dat zou dus zomaar kunnen. Nou ja, niet zomaar, daar help ik je met mijn expertise en kijk op communicatie aan de telefoon graag bij.

Voel je vrij om dit blog te delen op sociale media.

MEER NIEUWS

Wie, why?

Wie en Why? Wie Een vrij nieuwe sales medewerker. Why Ze wil van een 10 naar een 11! Skills Deze dame windt ook de klant

Over Energie en Sales

Voldoende energie en nieuwe kansen CASE In een organisatie van 80 personen kreeg ik de vraag van de sales manager om zijn accountmanager handvatten te

(On) boarding Come fly with me! 

Hip happening hot en heikel Ik kom het steeds vaker tegen. Onboarding business bij grote (en kleine) bedrijven. De omloopsnelheid van nieuw personeel is tegenwoordig

Afspraak maken