Warme gevoelens
Buiten kleddert de regen tegen de ramen. De wind is guur en waterkoud. Mutsen gaan weer op en handschoenen aan, je kruipt nog even wat dieper in je shawl. En iedereen heeft het er natuurlijk weer over: wat een weer he.
Nee, dan liever de kaarsjes in het windlicht aan, de open haard opgestookt. Behaaglijke kussens en een plaid om je in op te krullen. Warme chocolademelk met marshmallows, de geur van pruttelende pompoensoep, een glas port en wat kaasjes. Je hoort het knisperende houtvuur en geniet van de geur van draadjesvlees…
Tja zo kan het ook toch?! En dat is nu precies wat ik wil bij koude acquisitie. Dat ook daar warme gevoelens bij komen. Aandacht voor de klant, bellen wanneer het hen uitkomt. Echt luisteren. Begrip tonen. Een warme stem en een lach aan de telefoon. Daadkrachtig en toch to the point. De mail met een persoonlijke (female) touch. Het moment als ze ophangen, dat dan die glimlach nog even blijft.
En als ik weer bel, dan met een ander gevoel als ‘daar heb je haar weer’.
Dat kan!
Dat kan echt, ook bij koude acquisitie!
Vroeger zei mijn collega: C’est le ton qui fait la musique. Wat zoiets betekent als: het ligt er maar net aan hoe het klinkt. Net als in ieder vak, je kunt er iets van maken of er niets van maken. Het verschil is klein. Namelijk maar 1 letter!
En weet je, het gaat om kleine dingen. Ook in koude acquisitie.
Wat maak jij er van?