Over processen Communicatie & Sales

De laatste tijd kom ik met regelmaat bij teams om te luisteren hoe medewerkers hun communicatie doen aan de telefoon, zowel inbound als outbound. Beide kanten zijn mij natuurlijk maar al te bekend. Met mijn expertise en visie (zorgen dat iedereen met een glimlach aan de telefoon zit), maak ik mensen er graag bewust van dat gesprekken en acquisitie nog beter kunnen aan de telefoon! Zo ook dit team.

Het is prachtig dat ik de vrijheid en het vertrouwen krijg van de organisatie en medewerkers om bij hen mee te luisteren, te kijken en ervaren wat er gebeurd. En dan het team naar een next level brengen. Behalve dat ik veel hoor, zie ik ook de processen hier om heen. Processen die met het bellen te maken hebben en voor verbetering vatbaar zijn. Een aspect waarbij je niet in eerste instantie denkt als je het hebt over communicatie aan de telefoon. Mijn insteek en liefde voor de telefoon is leading. De pitch en wat verder iedereen zegt zijn beeldbepalend voor de uitstraling en het merk van de organisatie. En heb je ineens dus ook met branding te maken. En dat is nu ook precies zoals ik communicatie aan de telefoon zie. Acquisitie is dan maar een kleine afslag met dezelfde specs.

De dames op de sales afdeling outbound hebben geweldige stemmen, een fijn empathisch gehalte en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. De basis skills hadden ze al en bellen doen ze graag de hele dag! Dus extra leuk om hen naar een next level te brengen. Mijn uitgangspunt is immers, hoe kan het nog beter! Als je dan ook nog eens bedenkt dat ’the beginning the most important part of any work is’ niet alleen bij de telefoon ligt, maar ook bij de processen, lag ook hier zeker een stukje van die verbetering.

Met het team zijn we hierover in gesprek gegaan en konden we vlotte slagen maken om de processen te verbeteren. De basis was gelegd. Met gestroomlijnde processen, gouden tips voor het belscript en nieuwe inzichten over wat er gebeurd met de ander aan de telefoon kwam het belteam al vlot nog veel beter uit de verf en werd de effectiviteit van de te bellen leads meer dan verdubbeld!

Voel je vrij om dit blog te delen op sociale media.

MEER NIEUWS

Wie, why?

Wie en Why? Wie Een vrij nieuwe sales medewerker. Why Ze wil van een 10 naar een 11! Skills Deze dame windt ook de klant

Over Energie en Sales

Voldoende energie en nieuwe kansen CASE In een organisatie van 80 personen kreeg ik de vraag van de sales manager om zijn accountmanager handvatten te

(On) boarding Come fly with me! 

Hip happening hot en heikel Ik kom het steeds vaker tegen. Onboarding business bij grote (en kleine) bedrijven. De omloopsnelheid van nieuw personeel is tegenwoordig

Afspraak maken